loading...

معرفی ابزارهای صنعتی

بازدید : 527
پنجشنبه 23 مرداد 1399 زمان : 15:56

دریچه منهول کامپوزیت یکی از ساده ترین تجهیزات در نگهداری تاسیسات زیر زمینی می باشد که جدیدا جایگزین قاب و دریچه چدن گردیده است . ما در ادامه این نوشته به شما کمک میکنیم ضمن تشریح عوامل موثر بر قیمت درب منهول به شما کمک کنیم حتی در صورت عدم خرید از شرکت ناب زیست با بالا بردن دانش شما از این محصول بهترین کیفیت را از تولید کننده دریچه منهول تهیه نمائید .

در سراسر کشور پل ها، بزرگراه ها، خطوط راه آهن، خطوط آب و سیستم های فاضلاب به سرعت رو به خرابی است. به همین ترتیب، یکی از عوامل اصلی مرتبط با خرابی زیرساخت ها، خوردگی است.



منهول چیست ؟

منهول به انگلیسی ( Manhole) به معنی آدم رو در واقع یکی از انواع اتصالات است که برای وصل کردن چند شبکه و خط آدمرو به هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای مثال در سیستم فاضلاب برای آنکه چندین خط لوله فاضلاب را به یکدیگر متصل کنند و به یک مسیر هدایت نمایند از منهول استفاده می‌شود و یا در سیستم‌های مخابراتی برای دسترسی به مسیرهای کابل‌ها در زیر زمین استفاده می‌شود.

منهول دارای انواع مختلفی است مهمترین و پرکاربردترین نوع منهول امروزه منهول پلی اتیلن می باشد که ما در صفحات مربوطه به ان پرداخته ایم.

همه ما در سطح شهر به انواع منهول برخورد کرده ایم، دریچه‌هایی که در سطح زمین موجود است و برای کاربری‌های مختلفی استفاده می‌شود (آب و فاضلاب، تلفن، برق و...) و منهول در واقع برای دسترسی آسان انسان به داخل کانال است و روی آنها را با درپوش میپوشانند.

منهول‌ها را از جنس بتن ، آجر ، پلی اتیلن ، پلاستیک و مواد کامپوزیتی می‌سازند که بنا به کاربری متفاوت خواهد بود و همچنین درپوشهای آنها نیز از جنس پلی اتیلن , فولاد , چدن و کامپوزیت تولید می گردد .

این درپوشها برای جلوگیری از ریزش آب و آشغالهای سطح خیابان و آلودگی های ماشینها و همچنین برای عدم دسترسی افراد غیرمتخصص و رهگذران و افراد خرابکار طراحی گردیده است .

لازم به یادآوری است دسترسی به منهول و شبکه آب و فاضلاب یا مخابرات می بایست از طریق سازمان مربوطه انجام گیرد و کنترل اتصالات زیرزمینی ممکن باشد.

زیر ساخت های زیرزمینی ایران در معرض خوردگی می باشند زیرا اجزای اصلی آن اغلب در تماس با خاک، آب و مایعات خورنده نصب می شوند و اجزای بسیاری از جمله دریچه های منهول، قاب ها و توری هاکه در کلاس های مختلف نصب شده کاملا در معرض این عناصر قرار دارند.

مقیاس سیستم های تحت تاثیر که در معرض خوردگی و پوسیدگی می باشند، بسیار زیاد است.


درب منهول

مواد اصلی مورد استفاده برای ساخت میلیون ها دریچه منهول و قاب در این سیستم های زیرزمینی فولاد، آهن و بتن می باشد. این مواد ارزان، قوی و سنگین (معمولا با وزن بیشتر از 50 کیلوگرم) هستند اما تمام این مواد در معرض خوردگی قرار میگیرند.

هنگامی که دریچه های منهول در مناطقی که درمعرض عبور و مرور وسایل نقلیه هستند بکار می روند باید قادر به تحمل بارهای سنگین باشند. درحال حاضر دریچه های منهول نصب شده در خیابان ها، پارکینگ ها و یا پیاده روها معمولا از چدن (دریچه منهول چدنی) و یا چدن بتن (دریچه منهول چدن - بتن) ساخته شده اند.

یکی از مهمترین ایرادات دریچه منهول چدن سرقت دریچه های چدنی بدلیل قابلیت ذوب چدن و استفاده مجدد در سایر سازه های فلزی و یکی از ایرادات درب منهول کامپوزیت ، عدم تغییر سایز دریچه منهول و ضرورت بصرفه بودن تولید دریچه منهول در سایز دلخواه می باشد در حالیکه سایز دریچه منهول چدنی و یا چدن بتن با سرعت قابل تغییر است.

تولید دریچه منهول چدنی توسط این شرکت در اصفهان و قزوین انجام می گیرد. این شرکت با خط ذوب فلزی که بصورت استیجاری از شرکت شکوه صنعت در اختیار دارد قادر است روزانه بیش از 400 دریچه منهول چدن یا دریچه منهول کامپوزیت طراحی و تولید نماید.

بمنظور تصور دقیق شما از منهول چنانچه مهندس هستید این است که تجسم نمائید شما یک دستگاه سپتیک تانک دارد و می خواهید آن را تمیز نمائید. به مسیری که به شما کمک می نماید تا به درون سپتیک تانک دستیابی پیدا نمائید منهول می گویند و از دری که بمنظور پوشش روی منهول قرار می گیرد درب منهول یاد می شود.
با این حال، همانگونه که سیستم های زیرزمینی، مجهز و بروز رسانی می شوند، مهندسین استفاده از مواد مقاوم در برابر خوردگی به جای فولاد، آهن یا بتن را بررسی می کنند . این امر به ویژه برای زیرساخت های زیرزمینی واقع در مناطقی که بیشتر در معرض خوردگی قرار دارند (به عنوان مثال، مناطق ساحلی و یا مناطق سردی که از نمک به عنوان یک عامل ضدیخ استفاده می شود) و یا در برنامه های کاربردی زیرساختی که آب ، فاضلاب و یا مایعات خورنده را انتقال داده و یا ذخیره می کنند، مهم است.


درب منهول نانو کامپوزیت

دریچه منهول پلیمری همچون دریچه منهول کوپلیمری یکی از انواع دریچه های منهول پلاستیکی است و عبارت است از دریچه ای که برای منهول ها که از جنس کامپوزیت، پلیمر، کوپلیمر و یا پلاستیک تولید می شود.

با پیشرفت تکنولوژی به جای استفاده از دریچه منهول چدنی خریداران و پیمانکاران از درب منهول با جنس نانوکامپوزیت، پلیمر، کوپلیمر، کامپوزیت و پلاستیک فشرده استفاده می نمایند.

چرا که در این نوع دریچه ها وزن سبک، مقاومت بالا و غیرقابل بازیافت بودن محصول نهایی جهت جلوگیری از دزدی دریچه ها و درب های منهول همه یک جا جمع شده اند.

به این نوع دریچه های منهول : درب منهول کوپلیمری، قاب و دریچه کامپوزیت، دریچه فاضلاب پلاستیکی و دریچه فاضلاب پلیمری اطلاق می شود.

دریچه منهول و قابهای کامپوزیتی دربرابر تمام اشکال خوردگی بسیار مقاوم می باشند به همین دلیل، آنها حتی برای استفاده در محیط های بسیار خورنده مانند منهول های بخار مورداستفاده قرار میگیرند.

علاوه بر این، از آنجا که واکنش های شیمیایی در دماهای بالاتر افزایش می یابند، بخارات گرم خوردگی الکتروشیمیایی فلزات را تسریع می کنند به همین دلیل، استفاده از قاب منهول کامپوزیت و دریچه منهول کامپوزیتی مقاوم به خوردگی بسیار حائز اهمیت است.

همچنین دریچه کامپوزیتی در مقابل خوردگی ایجاد شده توسط نمک مورد استفاده درجاده ها نیز بسیار مقاوم می باشند.
دریچه منهول

دریچه منهول یک صفحه قابل جابجایی متشکل از دربی بر روی دهانه باز منهول، برای جلوگیری از سقوط افراد به درون آن می باشد.

درب با دریچه منهول معمولا از چدن، بتن، کامپوزیت و یا ترکیبی از این ها ساخته می شوند. آن ها همچنین ممکن است از پلاستیک تقویت شده با الیاف شیشه یا دیگر مواد کامپوزیتی (مخصوصا در مکان هایی که سرقت دریچه موجب نگرانی می باشد) ساخته شوند.

به دلایلی نظیر وزن بالای درب منهول چدن و درب منهول چدن بتن و درمقابل وزن کمتر دریچه منهول کامپوزیتی ، مقاومت بیشتر در برابر لغزش این گونه دریچه منهول که ایمنی جاده ها را حتی در وضعیت بد آب و هوا تضمین می کند و درنهایت خواص عایق الکتریکی دریچه منهول کامپوزیتی موجب استفاده روزافزون از دریچه منهول کامپوزیت در سطح جهان گردیده است.

دریچه منهول معمولا دارای حفره هایی می باشند که معمولا از وارد کردن قلاب های دسته دار به درون آن ها برای بلند کردن دریچه استفاده می شود.

این حفره ها می توانند به منظور آب بندی یا مجرای عبور نور به درون منهول نیز به کارروند.

نکته قابل توجه اینکه علاوه بر وزن و طبیعت سنگین دریچه منهول چدنی، این دریچه ها معمولا برای فروش بعنوان غراضه، به ویژه در زمان افزایش قیمت فلز دزدیده می شوند.

درب منهول کامپوزیتدریچه منهول کامپوزیت

مزایای استفاده از دریچه منهول کامپوزیتی

1) مقاومت در برابر خوردگی دریچه منهول کامپوزیت

مواد کامپوزیتی در برابر مواد شیمیایی مقاوم بوده و در اثر تماس مداوم با عوامل جوی دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شوند. این مواد می توانند ظرفیت تحمل بار خود را در درمحدوده ی دمایی بین 80- و در 100+ درجه سیلسیوس بدون تغییر نگه دارند به همین دلیل دریچه های کامپوزیت هرگز نیاز به رنگ آمیزی ندارند.

استفاده از دریچه منهول کامپوزیت به خصوص در مناطقی که مایعات قابل اشتعال وجود دارد نیز پیشنهاد می گردد است چرا که آن ها در مقابل مواد خورنده مقاوم بوده و خطر جرقه های خطرناک را کاهش می دهد به همین دلیل دریچه کامپوزیتی می توانند در ایستگاه های سوخت گیری یا واحدهای ذخیره سوخت نصب شوند.

2) عایق بندی الکتریکی دریچه منهول کامپوزیت

دریچه ساخته شده از مواد کامپوزیت به خصوص برای نصب در محل های عابر پیاده مناسب می باشند زیرا دریچه منهول کامپوزیت عابرین پیاده را به خصوص در محیط های مرطوب محافظت می کنند.

مواد کامپوزیتی مواد نارسانای الکتریکی می باشند و بعنوان سدی در مقابل میدان های مغناطیسی ناشی از کابل های زیر زمینی عمل می کنند همچنین این مواد رسانای ضعیف حرارتی می باشدکه در برابر نشت بخار آب داغاز سیستم های لوله کشی حرارت مرکزی مقاومت می کنند.

3) سبکی و قابلیت حمل دریچه منهول کامپوزیت

وزن دریچه های کامپوزیتی 70% کمتر از وزن دریچه های چدنی می باشدلذا قابلیت حمل و نصب آسانی دارند که این امر منجر به صرفه جویی در هزینه های مربوط به نیروی انسانی و ابزارآلات و کاهش صدمات در طول نصب و راه اندازی و تعمیر و نگهداری می شود.

وزن کم دریچه ها همچنین منجر به کاهش هزینه های حمل و نقل می گردد. تمامی دریچه ها مطابق با استاندارد EN 124 طراحی شده اند که دارای تحمل بار A15,B125,C250,D400 می باشند.

4) کاهش صدا توسط دریچه منهول کامپوزیت

5) استفاده بمنظور بستن روی منهولها درون شبکه جمع آوری فاضلاب

دریچه منهول نانو کامپوزیت

از دیگر مزایای استفاده از دریچه منهول کامپوزیتی در مقایسه با دریچه منهول چدنی ، کاهش صدا در محیط های ترافیکی و محل عبور عابرین پیاده است.

مواد و آب بندی که برای نصب آنها استفاده می شود آنها را برای کاهش انتشار بو در محیط زیست مناسب می کند.

5) کنترل بو توسط دریچه منهول کامپوزیت

سیستم های فاضلاب و جمع آوری می توانند مشکلات قابل توجهی با سولفید هیدروژن (H2S) و دیگر بوها داشته باشند. قاب و دریچه منهول فایبرگلاس برای آب بندی بهتر طراحی و ساخته شده اند که کنترل بهتر بو را نتیجه می دهد . دریچه منهول فایبرگلاس (دریچه منهول کامپوزیت) برای محیط های حساس به بوی فاضلاب از جمله محله های با جمعیت زیاد، پارک ها، مناطق تفریحی، جزایر، سواحل و استراحتگاه ها ایده آل می باشد.

6) حفاظت از محیط زیست توسط درب منهول کامپوزیت

تولید دریچه ها از مواد کامپوزیت کاهش قابل توجه انتشار CO2 را در مقایسه با دریچه های چدنی تضمین می کند. این امر در هنگام مقایسه انرژی مورد نیاز برای رسیدن به درجه حرارت قالب چدن (بیشتر از 1200 درجه سانتی گراد) و انرژی مورد نیاز برای رسیدن به درجه حرارت قالب مواد کامپوزیت (نزدیک به 60 درجه سانتی گراد) آشکار می شود.

7) پیشگیری از سرقت دریچه منهول

ارزش آهن قراضه به طور فزاینده ای رو به افزایش است و در نتیجه تعداد سارقان دریچه منهول چدن نیز روز به روز افزایش می یابد از این رو هر روز تعداد دریچه منهولی که دزدیده شده اند تا به فروش رسیده و ذوب شوند نیز روبه افزایش است.

این امر علاوه بر خسارت اقتصادی ناشی از نیاز به جایگزینی محصولات به سرقت رفته ، خطر حوادث جدی و آسیب های ناشی از دهانه های باز منهول در جاده ها را نیز در پی دارد.

8) امکان تولید به صورت سفارشی دریچه منهول کامپوزیت

دریچه منهول کامپوزیت را می توان با درج آرم شرکت ، خدمات و یا اسپانسر بر روی آن همچنین در رنگ های مختلف تولید نمود. بطور مثال می توان دریچه منهول کامپوزیتی برای کارهای برق تحت عنوان دریچه منهول برق را زردرنگ تولید نمود و یا دریچه منهول فاضلابی را آبی تولید نمود و همچنین دریچه منهول مخابراتی را برنزی تولید کرد.


دریچه کامپوزیت قطر 80 سانتیمتر

دریچه منهول کامپوزیتی تولیدی شرکت ناب زیست قطر 80 با تحمل بار ترافیکی 40 تن کلاس D400 و ضخامت 8 سانتی متر و فریم یا همان قاب دور 94 سانتی متر، قابلیت جاگذاری رو ی منهول از قطر 80 تا 90 سانتی متر، روش تولید BMC با دارا بودن سوراخ روی فریم جهت جاگذاری روی سیمان با فیکس کردن توسط میلگرد امکان پذیر می گردد.


دریچه بازدید منهول

دریچه های بازدید منهول کاربردهای گسترده ای دارند:

استفاده از درب منهول بعنوان اتاق های بازرسی فاضلاب
کابل کشی برق زیرزمینی
کابل کشی مخابرات
تاسیسات آب، نفت و گاز

زیباسازی باغ ها و مناظر

استفاده از دریچه منهول برای بستن دریچه بازدید روی سپتیک تانک

جدول زیر مدل های مختلف درب منهول کامپوزیتی بهمراه کلاسهای مختلف ترافیکی دریچه منهول کامپوزیتی تولیدی ناب زیست را نشان می دهد .

جدول کلاس کاری درب های منهول

نکته مهم در تولید دریچه منهول این شرکت ، داشتن تائیدیه اداره آب و فاضلاب کیش و اداره برق کرمانشاه برای تحمل بار ترافیک تا 80 تن در هر محور می باشد. در صورت درخواست جهت خرید دریچه منهول از همکاران ما می توانید تائیدیه ادارات فوق را از همکاران ما بخواهید.

وزن درب یا دریچه منهول بستگی به میزان ترافیکی دارد که قرار است تحمل کند. وزن دریچه منهول مکعب مستطیل به ابعاد 60*40 که قرار است 5 تن بار ترافیک را تحمل کند حدودا 90 کیلوگرم خواهد بود. لذا در خرید دریچه منهول دقت کنید تا مشکل بعدی برای شما پیش نیاید.


قیمت دریچه منهول

قیمت دریچه منهول با توجه به اندازه و بار ترافیکی که روی دریچه منهول خواهد آمد قابل برآورد می باشد.

بطور مثال قیمت دریچه منهول با قطر 60 سانت و بار ترافیک 12 تن با قیمت دریچه منهول با قطر 60 و بار ترافیک 25 تن متفاوت خواهد بود.

بعضی از شرکت ها همچون شرکت توسعه هنر متین و پارس اتیلن کیش و فراپاکس دریچه منهول تولید می نمایند که قیمت دریچه منهول متین با قیمت دریچه منهول فراپاکس و قیمت دریچه منهول پارس اتیلن کیش متفاوت است.

ما باور داریم قیمت دریچه منهول ناب زیست اعم از قیمت دریچه منهول چدن ، قیمت دریچه منهول کامپوزیت و یا حتی قیمت دریچه منهول پلی اتیلن شرکت ما از قیمت دریچه منهول چدن و قیمت دریچه کامپوزیت سایر شرکت ها کمتر است .

شرکت ناب زیست با مجموعه ایی از کارشناسان باتجربه خود در خدمت شما خریداران محترم می باشد جهت استعلام قیمت دریچه منهول تماس بگیرید .

کارشناسان ما هفت روز هفته با افتخار آماده پاسخگویی به سوالات شما خریداران محترم می باشند .


قیمت درب منهول

برخی از شرکت ها بهنگام استعلام قیمت دریچه منهول پلی اتیلن استفاده می نمایند در حالیکه منظور آنها درب منهول کامپوزیت است .

دقت نماید درب منهول پلی اتیلن بهیچ عنوان بار ترافیک و حتی بار غیر ترافیکی تحمل نمی نماید و در جایی که حتی موتور تردد میکند باید از درب منهول کامپوزیت یا درب منهول چدن و یا چدن - بتن استفاده شود .

درب منهول پلی اتیلن صرفا برای تردد انسان تا وزن 200 کیلو مورد استفاده قرار می گیرد.

درب منهول در انواع متفاوت و قیمت درب های منهول نیز متفاوت میباشد .
درب منهول از لحاظ جنس عنصر ساخته شده طبقه بندی میگردد . قیمت درب منهول هم براساس همین نوع جنس تعیین میگردد.
قیمت دریچه منهول بر اساس نوع جنس بکار رفته در آلیاژ ساخت دریچه منهول متغییر میباشد.


انواع درب منهول

دریچه منهول بتنی - درب منهول چدنی ؛ دریچه بازدید منهول کامپوزیتی ؛ قاب و دریچه دریچه بازدید پلی اتیلنی ؛ درب منهول فولادی ؛ دریچه منهول چدن کامپوزیت و دریچه منهول چدن بتن

آنچه بیشترین تاثیر را در قیمت درب یا دریچه منهول دارد و براساس طبقه بندی انجام شده که تاثیر مستقیم در قیمت دریچه منهول دارد تحمل بار ترافیکی انواع مختلف درب های منهول میباشد.

دریچه منهول کامپوزیت یکی از ساده ترین تجهیزات در نگهداری تاسیسات زیر زمینی می باشد که جدیدا جایگزین قاب و دریچه چدن گردیده است . ما در ادامه این نوشته به شما کمک میکنیم ضمن تشریح عوامل موثر بر قیمت درب منهول به شما کمک کنیم حتی در صورت عدم خرید از شرکت ناب زیست با بالا بردن دانش شما از این محصول بهترین کیفیت را از تولید کننده دریچه منهول تهیه نمائید .

در سراسر کشور پل ها، بزرگراه ها، خطوط راه آهن، خطوط آب و سیستم های فاضلاب به سرعت رو به خرابی است. به همین ترتیب، یکی از عوامل اصلی مرتبط با خرابی زیرساخت ها، خوردگی است.



منهول چیست ؟

منهول به انگلیسی ( Manhole) به معنی آدم رو در واقع یکی از انواع اتصالات است که برای وصل کردن چند شبکه و خط آدمرو به هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای مثال در سیستم فاضلاب برای آنکه چندین خط لوله فاضلاب را به یکدیگر متصل کنند و به یک مسیر هدایت نمایند از منهول استفاده می‌شود و یا در سیستم‌های مخابراتی برای دسترسی به مسیرهای کابل‌ها در زیر زمین استفاده می‌شود.

منهول دارای انواع مختلفی است مهمترین و پرکاربردترین نوع منهول امروزه منهول پلی اتیلن می باشد که ما در صفحات مربوطه به ان پرداخته ایم.

همه ما در سطح شهر به انواع منهول برخورد کرده ایم، دریچه‌هایی که در سطح زمین موجود است و برای کاربری‌های مختلفی استفاده می‌شود (آب و فاضلاب، تلفن، برق و...) و منهول در واقع برای دسترسی آسان انسان به داخل کانال است و روی آنها را با درپوش میپوشانند.

منهول‌ها را از جنس بتن ، آجر ، پلی اتیلن ، پلاستیک و مواد کامپوزیتی می‌سازند که بنا به کاربری متفاوت خواهد بود و همچنین درپوشهای آنها نیز از جنس پلی اتیلن , فولاد , چدن و کامپوزیت تولید می گردد .

این درپوشها برای جلوگیری از ریزش آب و آشغالهای سطح خیابان و آلودگی های ماشینها و همچنین برای عدم دسترسی افراد غیرمتخصص و رهگذران و افراد خرابکار طراحی گردیده است .

لازم به یادآوری است دسترسی به منهول و شبکه آب و فاضلاب یا مخابرات می بایست از طریق سازمان مربوطه انجام گیرد و کنترل اتصالات زیرزمینی ممکن باشد.

زیر ساخت های زیرزمینی ایران در معرض خوردگی می باشند زیرا اجزای اصلی آن اغلب در تماس با خاک، آب و مایعات خورنده نصب می شوند و اجزای بسیاری از جمله دریچه های منهول، قاب ها و توری هاکه در کلاس های مختلف نصب شده کاملا در معرض این عناصر قرار دارند.

مقیاس سیستم های تحت تاثیر که در معرض خوردگی و پوسیدگی می باشند، بسیار زیاد است.


درب منهول

مواد اصلی مورد استفاده برای ساخت میلیون ها دریچه منهول و قاب در این سیستم های زیرزمینی فولاد، آهن و بتن می باشد. این مواد ارزان، قوی و سنگین (معمولا با وزن بیشتر از 50 کیلوگرم) هستند اما تمام این مواد در معرض خوردگی قرار میگیرند.

هنگامی که دریچه های منهول در مناطقی که درمعرض عبور و مرور وسایل نقلیه هستند بکار می روند باید قادر به تحمل بارهای سنگین باشند. درحال حاضر دریچه های منهول نصب شده در خیابان ها، پارکینگ ها و یا پیاده روها معمولا از چدن (دریچه منهول چدنی) و یا چدن بتن (دریچه منهول چدن - بتن) ساخته شده اند.

یکی از مهمترین ایرادات دریچه منهول چدن سرقت دریچه های چدنی بدلیل قابلیت ذوب چدن و استفاده مجدد در سایر سازه های فلزی و یکی از ایرادات درب منهول کامپوزیت ، عدم تغییر سایز دریچه منهول و ضرورت بصرفه بودن تولید دریچه منهول در سایز دلخواه می باشد در حالیکه سایز دریچه منهول چدنی و یا چدن بتن با سرعت قابل تغییر است.

تولید دریچه منهول چدنی توسط این شرکت در اصفهان و قزوین انجام می گیرد. این شرکت با خط ذوب فلزی که بصورت استیجاری از شرکت شکوه صنعت در اختیار دارد قادر است روزانه بیش از 400 دریچه منهول چدن یا دریچه منهول کامپوزیت طراحی و تولید نماید.

بمنظور تصور دقیق شما از منهول چنانچه مهندس هستید این است که تجسم نمائید شما یک دستگاه سپتیک تانک دارد و می خواهید آن را تمیز نمائید. به مسیری که به شما کمک می نماید تا به درون سپتیک تانک دستیابی پیدا نمائید منهول می گویند و از دری که بمنظور پوشش روی منهول قرار می گیرد درب منهول یاد می شود.
با این حال، همانگونه که سیستم های زیرزمینی، مجهز و بروز رسانی می شوند، مهندسین استفاده از مواد مقاوم در برابر خوردگی به جای فولاد، آهن یا بتن را بررسی می کنند . این امر به ویژه برای زیرساخت های زیرزمینی واقع در مناطقی که بیشتر در معرض خوردگی قرار دارند (به عنوان مثال، مناطق ساحلی و یا مناطق سردی که از نمک به عنوان یک عامل ضدیخ استفاده می شود) و یا در برنامه های کاربردی زیرساختی که آب ، فاضلاب و یا مایعات خورنده را انتقال داده و یا ذخیره می کنند، مهم است.


درب منهول نانو کامپوزیت

دریچه منهول پلیمری همچون دریچه منهول کوپلیمری یکی از انواع دریچه های منهول پلاستیکی است و عبارت است از دریچه ای که برای منهول ها که از جنس کامپوزیت، پلیمر، کوپلیمر و یا پلاستیک تولید می شود.

با پیشرفت تکنولوژی به جای استفاده از دریچه منهول چدنی خریداران و پیمانکاران از درب منهول با جنس نانوکامپوزیت، پلیمر، کوپلیمر، کامپوزیت و پلاستیک فشرده استفاده می نمایند.

چرا که در این نوع دریچه ها وزن سبک، مقاومت بالا و غیرقابل بازیافت بودن محصول نهایی جهت جلوگیری از دزدی دریچه ها و درب های منهول همه یک جا جمع شده اند.

به این نوع دریچه های منهول : درب منهول کوپلیمری، قاب و دریچه کامپوزیت، دریچه فاضلاب پلاستیکی و دریچه فاضلاب پلیمری اطلاق می شود.

دریچه منهول و قابهای کامپوزیتی دربرابر تمام اشکال خوردگی بسیار مقاوم می باشند به همین دلیل، آنها حتی برای استفاده در محیط های بسیار خورنده مانند منهول های بخار مورداستفاده قرار میگیرند.

علاوه بر این، از آنجا که واکنش های شیمیایی در دماهای بالاتر افزایش می یابند، بخارات گرم خوردگی الکتروشیمیایی فلزات را تسریع می کنند به همین دلیل، استفاده از قاب منهول کامپوزیت و دریچه منهول کامپوزیتی مقاوم به خوردگی بسیار حائز اهمیت است.

همچنین دریچه کامپوزیتی در مقابل خوردگی ایجاد شده توسط نمک مورد استفاده درجاده ها نیز بسیار مقاوم می باشند.
دریچه منهول

دریچه منهول یک صفحه قابل جابجایی متشکل از دربی بر روی دهانه باز منهول، برای جلوگیری از سقوط افراد به درون آن می باشد.

درب با دریچه منهول معمولا از چدن، بتن، کامپوزیت و یا ترکیبی از این ها ساخته می شوند. آن ها همچنین ممکن است از پلاستیک تقویت شده با الیاف شیشه یا دیگر مواد کامپوزیتی (مخصوصا در مکان هایی که سرقت دریچه موجب نگرانی می باشد) ساخته شوند.

به دلایلی نظیر وزن بالای درب منهول چدن و درب منهول چدن بتن و درمقابل وزن کمتر دریچه منهول کامپوزیتی ، مقاومت بیشتر در برابر لغزش این گونه دریچه منهول که ایمنی جاده ها را حتی در وضعیت بد آب و هوا تضمین می کند و درنهایت خواص عایق الکتریکی دریچه منهول کامپوزیتی موجب استفاده روزافزون از دریچه منهول کامپوزیت در سطح جهان گردیده است.

دریچه منهول معمولا دارای حفره هایی می باشند که معمولا از وارد کردن قلاب های دسته دار به درون آن ها برای بلند کردن دریچه استفاده می شود.

این حفره ها می توانند به منظور آب بندی یا مجرای عبور نور به درون منهول نیز به کارروند.

نکته قابل توجه اینکه علاوه بر وزن و طبیعت سنگین دریچه منهول چدنی، این دریچه ها معمولا برای فروش بعنوان غراضه، به ویژه در زمان افزایش قیمت فلز دزدیده می شوند.

درب منهول کامپوزیتدریچه منهول کامپوزیت

مزایای استفاده از دریچه منهول کامپوزیتی

1) مقاومت در برابر خوردگی دریچه منهول کامپوزیت

مواد کامپوزیتی در برابر مواد شیمیایی مقاوم بوده و در اثر تماس مداوم با عوامل جوی دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شوند. این مواد می توانند ظرفیت تحمل بار خود را در درمحدوده ی دمایی بین 80- و در 100+ درجه سیلسیوس بدون تغییر نگه دارند به همین دلیل دریچه های کامپوزیت هرگز نیاز به رنگ آمیزی ندارند.

استفاده از دریچه منهول کامپوزیت به خصوص در مناطقی که مایعات قابل اشتعال وجود دارد نیز پیشنهاد می گردد است چرا که آن ها در مقابل مواد خورنده مقاوم بوده و خطر جرقه های خطرناک را کاهش می دهد به همین دلیل دریچه کامپوزیتی می توانند در ایستگاه های سوخت گیری یا واحدهای ذخیره سوخت نصب شوند.

2) عایق بندی الکتریکی دریچه منهول کامپوزیت

دریچه ساخته شده از مواد کامپوزیت به خصوص برای نصب در محل های عابر پیاده مناسب می باشند زیرا دریچه منهول کامپوزیت عابرین پیاده را به خصوص در محیط های مرطوب محافظت می کنند.

مواد کامپوزیتی مواد نارسانای الکتریکی می باشند و بعنوان سدی در مقابل میدان های مغناطیسی ناشی از کابل های زیر زمینی عمل می کنند همچنین این مواد رسانای ضعیف حرارتی می باشدکه در برابر نشت بخار آب داغاز سیستم های لوله کشی حرارت مرکزی مقاومت می کنند.

3) سبکی و قابلیت حمل دریچه منهول کامپوزیت

وزن دریچه های کامپوزیتی 70% کمتر از وزن دریچه های چدنی می باشدلذا قابلیت حمل و نصب آسانی دارند که این امر منجر به صرفه جویی در هزینه های مربوط به نیروی انسانی و ابزارآلات و کاهش صدمات در طول نصب و راه اندازی و تعمیر و نگهداری می شود.

وزن کم دریچه ها همچنین منجر به کاهش هزینه های حمل و نقل می گردد. تمامی دریچه ها مطابق با استاندارد EN 124 طراحی شده اند که دارای تحمل بار A15,B125,C250,D400 می باشند.

4) کاهش صدا توسط دریچه منهول کامپوزیت

5) استفاده بمنظور بستن روی منهولها درون شبکه جمع آوری فاضلاب

دریچه منهول نانو کامپوزیت

از دیگر مزایای استفاده از دریچه منهول کامپوزیتی در مقایسه با دریچه منهول چدنی ، کاهش صدا در محیط های ترافیکی و محل عبور عابرین پیاده است.

مواد و آب بندی که برای نصب آنها استفاده می شود آنها را برای کاهش انتشار بو در محیط زیست مناسب می کند.

5) کنترل بو توسط دریچه منهول کامپوزیت

سیستم های فاضلاب و جمع آوری می توانند مشکلات قابل توجهی با سولفید هیدروژن (H2S) و دیگر بوها داشته باشند. قاب و دریچه منهول فایبرگلاس برای آب بندی بهتر طراحی و ساخته شده اند که کنترل بهتر بو را نتیجه می دهد . دریچه منهول فایبرگلاس (دریچه منهول کامپوزیت) برای محیط های حساس به بوی فاضلاب از جمله محله های با جمعیت زیاد، پارک ها، مناطق تفریحی، جزایر، سواحل و استراحتگاه ها ایده آل می باشد.

6) حفاظت از محیط زیست توسط درب منهول کامپوزیت

تولید دریچه ها از مواد کامپوزیت کاهش قابل توجه انتشار CO2 را در مقایسه با دریچه های چدنی تضمین می کند. این امر در هنگام مقایسه انرژی مورد نیاز برای رسیدن به درجه حرارت قالب چدن (بیشتر از 1200 درجه سانتی گراد) و انرژی مورد نیاز برای رسیدن به درجه حرارت قالب مواد کامپوزیت (نزدیک به 60 درجه سانتی گراد) آشکار می شود.

7) پیشگیری از سرقت دریچه منهول

ارزش آهن قراضه به طور فزاینده ای رو به افزایش است و در نتیجه تعداد سارقان دریچه منهول چدن نیز روز به روز افزایش می یابد از این رو هر روز تعداد دریچه منهولی که دزدیده شده اند تا به فروش رسیده و ذوب شوند نیز روبه افزایش است.

این امر علاوه بر خسارت اقتصادی ناشی از نیاز به جایگزینی محصولات به سرقت رفته ، خطر حوادث جدی و آسیب های ناشی از دهانه های باز منهول در جاده ها را نیز در پی دارد.

8) امکان تولید به صورت سفارشی دریچه منهول کامپوزیت

دریچه منهول کامپوزیت را می توان با درج آرم شرکت ، خدمات و یا اسپانسر بر روی آن همچنین در رنگ های مختلف تولید نمود. بطور مثال می توان دریچه منهول کامپوزیتی برای کارهای برق تحت عنوان دریچه منهول برق را زردرنگ تولید نمود و یا دریچه منهول فاضلابی را آبی تولید نمود و همچنین دریچه منهول مخابراتی را برنزی تولید کرد.


دریچه کامپوزیت قطر 80 سانتیمتر

دریچه منهول کامپوزیتی تولیدی شرکت ناب زیست قطر 80 با تحمل بار ترافیکی 40 تن کلاس D400 و ضخامت 8 سانتی متر و فریم یا همان قاب دور 94 سانتی متر، قابلیت جاگذاری رو ی منهول از قطر 80 تا 90 سانتی متر، روش تولید BMC با دارا بودن سوراخ روی فریم جهت جاگذاری روی سیمان با فیکس کردن توسط میلگرد امکان پذیر می گردد.


دریچه بازدید منهول

دریچه های بازدید منهول کاربردهای گسترده ای دارند:

استفاده از درب منهول بعنوان اتاق های بازرسی فاضلاب
کابل کشی برق زیرزمینی
کابل کشی مخابرات
تاسیسات آب، نفت و گاز

زیباسازی باغ ها و مناظر

استفاده از دریچه منهول برای بستن دریچه بازدید روی سپتیک تانک

جدول زیر مدل های مختلف درب منهول کامپوزیتی بهمراه کلاسهای مختلف ترافیکی دریچه منهول کامپوزیتی تولیدی ناب زیست را نشان می دهد .

جدول کلاس کاری درب های منهول

نکته مهم در تولید دریچه منهول این شرکت ، داشتن تائیدیه اداره آب و فاضلاب کیش و اداره برق کرمانشاه برای تحمل بار ترافیک تا 80 تن در هر محور می باشد. در صورت درخواست جهت خرید دریچه منهول از همکاران ما می توانید تائیدیه ادارات فوق را از همکاران ما بخواهید.

وزن درب یا دریچه منهول بستگی به میزان ترافیکی دارد که قرار است تحمل کند. وزن دریچه منهول مکعب مستطیل به ابعاد 60*40 که قرار است 5 تن بار ترافیک را تحمل کند حدودا 90 کیلوگرم خواهد بود. لذا در خرید دریچه منهول دقت کنید تا مشکل بعدی برای شما پیش نیاید.


قیمت دریچه منهول

قیمت دریچه منهول با توجه به اندازه و بار ترافیکی که روی دریچه منهول خواهد آمد قابل برآورد می باشد.

بطور مثال قیمت دریچه منهول با قطر 60 سانت و بار ترافیک 12 تن با قیمت دریچه منهول با قطر 60 و بار ترافیک 25 تن متفاوت خواهد بود.

بعضی از شرکت ها همچون شرکت توسعه هنر متین و پارس اتیلن کیش و فراپاکس دریچه منهول تولید می نمایند که قیمت دریچه منهول متین با قیمت دریچه منهول فراپاکس و قیمت دریچه منهول پارس اتیلن کیش متفاوت است.

ما باور داریم قیمت دریچه منهول ناب زیست اعم از قیمت دریچه منهول چدن ، قیمت دریچه منهول کامپوزیت و یا حتی قیمت دریچه منهول پلی اتیلن شرکت ما از قیمت دریچه منهول چدن و قیمت دریچه کامپوزیت سایر شرکت ها کمتر است .

شرکت ناب زیست با مجموعه ایی از کارشناسان باتجربه خود در خدمت شما خریداران محترم می باشد جهت استعلام قیمت دریچه منهول تماس بگیرید .

کارشناسان ما هفت روز هفته با افتخار آماده پاسخگویی به سوالات شما خریداران محترم می باشند .


قیمت درب منهول

برخی از شرکت ها بهنگام استعلام قیمت دریچه منهول پلی اتیلن استفاده می نمایند در حالیکه منظور آنها درب منهول کامپوزیت است .

دقت نماید درب منهول پلی اتیلن بهیچ عنوان بار ترافیک و حتی بار غیر ترافیکی تحمل نمی نماید و در جایی که حتی موتور تردد میکند باید از درب منهول کامپوزیت یا درب منهول چدن و یا چدن - بتن استفاده شود .

درب منهول پلی اتیلن صرفا برای تردد انسان تا وزن 200 کیلو مورد استفاده قرار می گیرد.

درب منهول در انواع متفاوت و قیمت درب های منهول نیز متفاوت میباشد .
درب منهول از لحاظ جنس عنصر ساخته شده طبقه بندی میگردد . قیمت درب منهول هم براساس همین نوع جنس تعیین میگردد.
قیمت دریچه منهول بر اساس نوع جنس بکار رفته در آلیاژ ساخت دریچه منهول متغییر میباشد.


انواع درب منهول

دریچه منهول بتنی - درب منهول چدنی ؛ دریچه بازدید منهول کامپوزیتی ؛ قاب و دریچه دریچه بازدید پلی اتیلنی ؛ درب منهول فولادی ؛ دریچه منهول چدن کامپوزیت و دریچه منهول چدن بتن

آنچه بیشترین تاثیر را در قیمت درب یا دریچه منهول دارد و براساس طبقه بندی انجام شده که تاثیر مستقیم در قیمت دریچه منهول دارد تحمل بار ترافیکی انواع مختلف درب های منهول میباشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 40
  • بازدید سال : 113
  • بازدید کلی : 4529
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی